تاریخ : دوشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۱ 22 شوال 1443 Monday, 23 May , 2022

جلسه شورای شهر تبریز؛ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱/کارهای غیرقانونی در سازمان قطارشهری تبریز همچنان ادامه دارد/ عمده‌ترین مشکل شرکت واحد، کمبود ناوگان می باشد/ مشکل یک دکه را نتوانستیم حل کنیم چطور مشکل شهر را حل خواهیم کرد

  • کد خبر : 81507
  • 04 اردیبهشت 1401 - 15:03
جلسه شورای شهر تبریز؛ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱/کارهای غیرقانونی در سازمان قطارشهری تبریز همچنان ادامه دارد/ عمده‌ترین مشکل شرکت واحد، کمبود ناوگان می باشد/ مشکل یک دکه را نتوانستیم حل کنیم چطور مشکل شهر را حل خواهیم کرد
سخن خبر _ هیچ برنامه‌ای برای بعضی از پروژه‌های موجود مانند بلوک چوخورلار که تملک بخش‌هایی از بلوک انجام گرفته است نداریم.

🔰 دستور جلسه اول: گزارش شهردار تبریز در خصوص شرکت واحد اتوبوسرانی 

📌اسماعیلی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز:

🔸در حال حاضر، ۳ قرارداد عمده اتوبوس دربستی با پتروشیمی، پالایشگاه و دانشگاه علوم پزشکی داریم

 🔸رقم این سه قرارداد  ۶۶۵ میلیون تومان در ماه می باشد

🔸هزینه‌های واحدهای دربستی  حدود یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان  می باشد که با کسر مبلغ قرارداد، ماهانه ۹۱۲ میلیون تومان اختلاف وجود دارد

🔸اگر این اتوبوس‌ها وارد بخش خصوصی شوند، ماهانه میانگین ۶- ۷ میلیارد تومان برای اتوبوس‌ها یارانه خواهیم داد

🔸 عمده‌ترین مشکل شرکت واحد، کمبود ناوگان می باشد 

🔸 اگر این کمبود برطرف شود، می‌توانیم این قراردادها را با قیمت روز ادامه دهیم

🔸شرکت پتروشیمی اخیرا پیشنهاد داده؛ هزینه‌هایی را برای خرید اتوبوس‌های جدید بپردازند و شرکت واحد با همین اتوبوس‌ها به کارکنان آن شرکت خدمات ارائه بدهند 

 🔸شرکت واحد در حال بررسی این پیشنهاد  می باشد 

📌 هوشیار، شهردار تبریز:

🔸 اگر بخواهیم هزینه ها را ارزیابی کنیم باید با چند سال  قبل ارزیابی شود

🔸 اگر توجیه اقتصادی داشته باشد وارد قرارداد با شرکتها خواهیم شد در غیر این صورت وارد قرارداد نخواهیم شد

🔸 ۷۲ دستگاه اتوبوس است که قراردادهایشان تا چند ماه بعد تمام خواهد شد.

📌 دبیری

🔸گفتید دانشگاه علوم پزشکی قرارداد داریم ، چه کسانی را از کجا به کجا می برند؟

🔸سیاست گذاری کلی اتوبوسها داخل شهر کار کنند و کمی انعطاف داشته باشیم ببینیم که چه کسانی را می برند چون در داخل شهر باشد یعنی همان حمل و نقل انجام می شود

📌 اسماعیلی، مدیر عامل اتوبوسرانی:

🔸بین سرویسها انجام می شود و داخل شهر بین خوابگاه و دانشگاه و بالعکس است

🔸شرایط قرارداد پتروشیمی و پالایشگاه متفاوت است

📌باغبان:

🔸 ضرر زیان را از کجا تامین می کنیم و چه کسی جبران میکند ؟

🔸 مبنای برآورد چه چیز بود که الان این مقدار عدد رقم را می دهید؟ 

 📌برگی:

🔸اصلی ترین ضرر قرارداد مسائل حقوقی است، ۳ ماه کارفرما به دلخواه کار میکشد.

📌 هوشیار، شهردار تبریز:

🔸خدماتی که علوم پزشکی از ما می گیرد خدماتی ارائه می دهد یعنی حمل و نقل دانشجو داخل شهر

🔸 ۹۰۰ دستگاه اتوبوس تولید خواهد شد برنامه ای که داریم ۲۰۰ دستگاه وارد ناوگان خواهد شد

🔸هر ماه ۱۰ دستگاه به ناوگان اضافه خواهد شد، قرارداد ۱۰۰ دستگاه خواهد بود.

🔸حدود ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد منفی است، ۷۰ درصد قراردادها در سال ۱۴۰۱ به اتمام می رسد.

🔸این شورا بار ۸ سال گذشته را به دوش می کشد

🔸طرح جامع ترافیک تبریز متاسفانه درست کار نکرده است تا شهریور ماه این مورد را حل خواهیم کرد

📌برگی:

🔸پتروشیمی و پالایشگاه تبریز، سالهاست از پرداخت عوارض آلایندگی امتناع می‌کنند 

🔸 انتظار دارند شهرداری برای‌شان خدمات هم ارائه دهد

🔸شهرداری اقدامات لازم برای اخذ عوارض آلایندگی از پتروشیمی و پالایشگاه انجام دهد

 

📌 دبیری:

🔸پیشنهاد دارم مصوبه ای داشته باشیم که شهرداری قراردادهایی که با سازمان ها دارد تجدید نظر داشته باشد

📌هادی:

🔸مصوبه نیاز نیست احساس میکنم توضیحاتی که داده شد ضرر است و اگر در آینده به نفع شهر است و سودآور باشد و به شرکت از نظر مالی کمک کند قرارداد بسته شود

📌 برگی:

🔸۱۸۰ دستگاه از بین رفته بود، حمل و نقل ترکیبی که پیشنهاد داده شده بود با این روش مشکل حل می شد

 🔸به ضرر و منفعت نگاه نکنید ضرر این است که ساعتها شهروند در ایستگاه منتظر است منفعت رضایت مردم است ضرر  امروز پول نیست ضرر این است که اعتماد مردم نسبت به شهرداری و شورا حذف شده است

🔸 دستگاه های شارژ کارت باید افزایش یابد

📌رشیدی:

🔸برای شهرداری می خواهیم فرصت اضافه کنیم که نقش پشتیبانی برای شهرداری دارد

 

📌اسماعیلی؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی:

🔸طبق سرشماری سال ۹۵ جمعیت شهر تبریز یک میلیون و ۷۴۰ هزار نفر است

 با توجه با اینکه ضریب سفر در تبریز ۱.۹ است بنابراین در افق سال ۱۴۰۵ باید بیش از ۷۴۱ دستگاه اتوبوس داشته باشیم

🔸شرکت واحد باید سهم خود در حمل و نقل درون‌شهری را از ۹ درصد فعلی به ۱۲ درصد در سال ۱۴۰۵ برساند

🔸قرارداد ده‌ساله اتوبوس‌های موجود تمام شده و عمر مفید تقریبا همه اتوبوس‌های شرکت واحد پایان یافته است

🔸هم‌اکنون، ۲۲۰ الی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی و ۹۶ دستگاه اتوبوس ملکی در خطوط بی‌آر.تی و تعدادی هم اتوبوس دربستی داریم

🔸۱۸۰ نفر برای شارژ و متصدی بلیط نیاز است

🔸 در طول مسیر بی آر تی ۲۸ دستگاه وجود دارد، ۷۰-۸۰ درصد درآمد را باید به این افراد بدهیم، ۲۷ درصد افزایش هزینه بلیط داریم

 

📌 زعفرانچیلر:

🔸پیشنهاد خودتان به این قضیه چیست؟

🔸عملا ما برده داری می کنیم، ۶ ماه است که این مورد حل نشده است

🔸 نیروی مازاد داریم، در این ۶ ماه مشکل یک دکه را نتوانستیم حل کنیم چطور مشکل شهر را حل خواهیم کرد

🔸 سوال شفافی دارم که شهرداری به شرکت میانگین چند می دهد و فرد چند دریافت می کند؟

📌هوشیار شهردار تبریز:

🔸تخلف پیمانکار است چون قرارداد حجمی است باید طبق قانون کار بگیرد

📌 غفوری:

🔸حق و حقوق انسانی را در نظر نگیریم ضرر کردیم

🔸 قراداد سفید برای فرد به امضا می رسانند در شهرداری کلمه اضافه کار چیز دیگری تعریف شده است

🔸اگر فرد بخواهد اضافه کار بکند دیگر شکایت نمی کند در حالی که ما اضافه کار را اجبار کرده ایم شکل قرارداد ها غلط است تعدد پیمانکار زیاد باشد مشکلات همینطور خواهد بود

📌 بجانی:

🔸قرار بود معلولین و جانبازان از خدمات مربوط به  معلولین استفاده کرده و رایگان از خدمات برخوردار باشند ولی رانندگان قبول نکرده اند

📌اسماعیلی، مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی:

🔸رانندگان بی آرتی فعلا نقشی در بلیط ندارند افرادی که کنترل بلیط می کنند به آنها ابلاغ شده است اگر موردی بود اعلام نمایید تا رسیدگی شود

 

📌 تذکر روح‌الله دهقان نژاد:

🔸علیرغم تذکرات ارائه شده کارهای غیرقانونی در سازمان قطارشهری همچنان ادامه دارد

🔸اخیرا ۴ حکم جدید مدیریتی صادر شده است

🔸به جای رفع مشکل دنبال پیدا کردن افرادی هستند که گزارش تخلفات را به شورا می‌رسانند

 🔸صبر بنده را امتحان نکنید، دستور دهید، حکم‌های صادره ملغی شوند

.

.

.

🔰دستور جلسه دوم: سخنرانی میان دستور علیرضا نوای باغبان، عضو شورای شهر تبریز

🔸باید جایگاه حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده در شورا مشخص شود

🔸 این موضوع، در دستورجلسه ثابت شورای شهر قرار بگیرند

🔸ساماندهی حاشیه‌نشینی و تقویت اقدامات ستادی و رصد سه ماهه اقدامات انجام گرفته می‌تواند گره‌گشا باشد

🔸همه اراضی و امورات شهرک ۱۳۰ هکتاری جوانان در اختیار شهرداری قرار گرفته است

🔸شهرداری هر برنامه عملیاتی در این خصوص دارد به کمیسیون‌ها ارایه کند

🔸هیچ برنامه‌ای برای بعضی از پروژه‌های موجود مانند بلوک چوخورلار که تملک بخش‌هایی از بلوک انجام گرفته است نداریم

🔸در میدان ساعت، املاکی را تملک کرده‌ایم اما همین‌طور رها شده‌اند

🔸انتظار داریم شهردار تبریز گزارشی در خصوص اقدامات ۱۳ ساله شهرک طلائیه به شهرداری ارائه دهد

🔸 این شهرک با هدف تامین هزینه‌های آبیاری کردن مهرانه‌رود از محل درآمدهای شهرک طراحی شده بود

 

 

لینک کوتاه : https://sokhankhabar.ir/?p=81507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.