به گزارش سخن، سونیا اندیش، نائب رئیس شورای شهر تبریز، در رابطه با اجرای طرح زوج و فرد از  در مرکز شهر تبریز گفت: این طرح در شورای عالی ترافیک مصوب شده که یکی از اعضای آن شورا، شهرداری است و مستقیما با شورای شهر ارتباط ندارد، بعبارتی این طرح جزؤ مصوبات شورای شهر نیست.

اندیش ادامه داد: در واقع بافت مرکزی تبریز بدلیل ترکیب و عرض کم خیابانها گنجایش این تعداد تردد اتومبیل را ندارد است و بدلیل بافت تجاری آن، ترافیک زیادی را شاهد هستیم و باید از طرق مختلف راهکارهایی برای کاهش ترافیک طراحی و اجرا گردد.

وی افزود: بر اساس تجربه، اجرای این طرح در کلانشهر های دیگر تا حدی موفق بوده ، هرچند در شهری چون تهران خطوط مترو در مسیرهای پرتردد راه اندازی شده است و کمک زیادی به حل معضل ترافیک نموده، ما هم امیدواریم با راه اندازی کامل خط یک در تبریز تا آخر سال جاری و با تامین اعتبار برای خطوط سه و چهار مترو، شاهد کاهش چشمگیر تردد ماشین های شخصی و تک سرنشین در محدوده های پر ترافیک شهر تبریز باشیم، که جا دارد از تلاش و همکاری شهرداری و سازمان قطار شهری تشکر کنم.

عضو شورا شهر تبریز تصریح کرد: به نظر من باید به موازات اجرای طرح زوج و فرد ،کارهایی در جهت تقویت سیستم حمل و نقل عمومی نظیر نوسازی ناوگان اتوبوس، مینی بوس و ون انجام پذیرد و شورای شهر و شهرداری به جد در جهت تامین مالی آن تلاش می کنند.

اندیش گفت: همچنین باید همکاری های لازم جهت خرید اتوبوس ها و مینی بوس ها وتامین اعتبار شان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: به جهت کمبود در تامین ناوگان حمل و نقل عمومی، تردد خودروهای تک سرنشین زیاد است و باید شرایطی فراهم شود که دسترسی عموم مردم به سیستم حمل و نقل عمومی راحت و به روز و ارزان فراهم گردد
مسائل اساسی ترافیک در شهر تبریز تنها با اجرای طرح زوج و فرد حل نمی شود، این طرح مطمئنا راه حل اساسی نیست و این معضل یک گره در هم تنیده ی پیچیده و زنجیروار است. وقتی یک گرهی را باز می کنیم باید بقیه را هم باز کنیم؛ و موضوع ایجاد و راه اندازی و تقویت سیستم حمل و نقل عمومی راحت و در خور شان مردم، همکاری بین بخشی دستگاههای اجرایی را می طلبد که با تامین اعتبار آن از طرف دولت، و همکاری سایر نهاد ها و شهرداری، قابل حل است.