به گزارش سخن، محمد امین خوش نیت، مدیر برنامه ریزی شهرداری منطقه دو تبریز در گفتگو با خبرنگار سخن در رابطه با دلایل انتقال پل عابر پیاده جلو دانشگاه تبریز(در لینک http://sokhankhabar.ir/?p=28626 بیشتر بخوانید) به روبروی مرکز خرید جواهر تبریز گفت: انتقال پل مذکور دو دلیل عمده داشت. دلیل اول این بود که بازار جواهر به عنوان یکی از سرمایه های اقتصادی شهر و مراکز اشتغال زایی رونق بگیرد به همین منظور این سازه بزرگ فلزی به جلو بازار انتقال یافت.
وی در ادامه افزود: سازه این پل در محل قبلی برای نمای درب تاریخی دانشگاه تبریز از نظر المانی ایجاد تزاحم و آشفتگی می کرد بنابراین با نظر کارشناسان، سازه پل به کمی پایین تر انتقال یافت تا المان درب ورودی دانشگاه تبریز به عنوان یکی از مفاخر علمی ادبی آذربایجان بیشتر جلوه گری کند.
خوش نیت در مورد هزینه های انتقال و ساخت پل جدید نیز توضیح داد: هزینه عملیات انتقال و ساخت پل جدید که توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه دو انجام شد در حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که در چند فاز و در قالب چند پروسه مجزا انجام شده است. اقداماتی مانند جابه جایی سازه فلزی پل، برچیدن و مونتاژ مجدد پله های برقی، نورپردازی، رنگ آمیزی، ایجاد رمپ مخصوص کم توانان جسمی و حرکتی، نرده گذاری، کف سازی و جدول گذاری، از جمله کارهای این پروژه‌ بوده است.
وی در پاسخ به این سوال که هدف اصلی شهرداری منطقه دو از اجرای این پروژه چه بوده است گفت: طرح انتقال پل مکانیزه از روبروی درب اصلی دانشگاه به حدود ۵۰ متر پایین تر در کمیته تخصصی شورای ترافیک شهرستان به تصویب رسیده و شهرداری منطقه دو با هدف رونق کسب و کار در این مرکز تجاری فرهنگی، تسهیل دسترسی دانشجویان و فعالین فرهنگی شهر به یک مرکز فرهنگی و ارائه کالاهای مرتبط، و نیز ایجاد مراکز تفریحی و سرگرمی برای دانشجویان و پر کردن اوقات فراغت برای جوانان این پروژه را اجرا کرده است.

وی در پایان به خبرنگار سخن گفت: این طرح ماه ها پیش اجرایی شده است و چرا هم اکنون در رابطه با این موضوع مصاحبه می کنید

به دلیل اعتراض دانشجویان و مخاطبین سخن که بارها اظهار کرده اند گذر از خیابان دانشگاه برایشان مشکل شده است و باید راه زیادی را برای رد شدن  از خیابان طی کنند تا به پل عابر پیاده برسند و بعد تازه وارد مرکز خرید جواهر شوند همچنین در گزارش (گذر از هفت خان شهرداری برای رد شدن از خیابان) توضیحات و مشکلات این طرح بیان شده است و نکته مهم دیگر این است که به گفته خود شما(محمد امین خوش نیت) یکی از اهداف انتقال این پل  هدف رونق کسب و کار در این مرکز تجاری فرهنگی بوده است که طبق تحقیقات میدانی خبرنگار سخن، با وجود گذشت چند ماه از اجرایی شدن این طرح هنوز این مرکز رونق نگرفته است و فقط تعدادی مغازه فعال دارد که بیشتر اوقات تعطیل هستند. و ۳۰۰ میلیون از پول بیت المال صرف رونق دادن به مرکز خریدی که شهرداری هم در آن نقش دارد شده است اما به هدف مورد نظر نرسیده اند!!

عکس های زیر گویای این موضوع است