تاریخ : یکشنبه, ۱۸ خرداد , ۱۳۹۹ 16 شوال 1441 Sunday, 7 June , 2020

آخرین عناوین

دژپسند: کرونا ۱۵ درصد به تولید ناخالص داخلی کشور آسیب زد افزایش «متوسط» ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار از اول تیرماه افزایش حداقل دستمزد کارگران ۲۶ درصد شد طرح پیش فروش‌های یکساله سایپا و ایران خودروبه گزارش ایسنا، مجید باقری اعلام کرده است که طبق وعده قبلی و به‌دنبال پیگیری و استقبال مشتریان، سه‌ محصول جدید، همزمان با طرح پیش‌فروش محصولات عرضه خواهد شد. برای نخستین‌بار پیش‌فروش خودرو «شاهین» محصول جدید گروه خودروسازی سایپا از امروز( یکشنبه) آغاز می‌شود. به جز «شاهین» دو محصول جدید دیگر سایپا یعنی «سایناS» و «کوییکS» نیز برای نخستین‌بار در این طرح عرضه خواهند شد. به گفته قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش، از مجموع ۹ محصولی که در طرح پیش‌فروش جدید گروه خودروسازی سایپا عرضه خواهند شد، سه خودرو جدید قرار دارد. وی با بیان این‌که زمان تحویل خودرو شاهین، دی‌ماه ۹۹ خواهد بود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، طرح پیش‌فروش، مطابق با برنامه تولید سایپا خواهد بود و همه محصولات، در موعد مقرر و تعیین شده به مشتریان تحویل می‌شود. باقری افزود: پیش‌فروش ۹ محصول گروه خودروسازی سایپا روز یکشنبه ۱۸ خردادماه پس از پایان قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده از ساعت ۱۴ در وب‌سایت اینترنتی فروش سایپا به نشانی https://saipa.iranecar.com آغاز خواهد شد. این شرکت جدول زمانبندی و مبالغ پیش پرداخت را تا پیش از آغا فرآیند ثبت نام اعلام خواهد کرد. ۴۵ هزار خودروایران خودرو در قالب ۱۲ مدل با قیمت موعد تحویل طرح پیش فروش یک ساله ایران خودرو مطابق شرایط جدول یک، از ساعت ۸ صبح امروز(یکشنبه) آغاز و تا ساعت ۲۴ تاریخ  ۲۰خرداد به مدت ۳ روزاجرا می‌گردد.حداکثر ۳ روز پس از پایان ثبت نام خودرو، قرعه کشی برگزار و اسامی منتخبان اعلام خواهد شد. ثبت نام از طریق سایت رسمی این شرکت به آدرس esale.ikco.ir خواهد بود. قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود. پس از اعلام اسامی، انتخاب شدگان مبلغ پیش‌پرداخت هر خودرو را از درگاه ایران خودرو واریز می‌کنند و باقی‌مانده وجه خودروها در زمان ارسال دعوتنامه با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود. بر اساس این گزارش، مشتریان دقت کنند، قبل از اعلام اسامی انتخاب شدگان، مشتری هیچگونه وجهی واریز نخواهند کرد و در هیچ مرحله‌ای از ثبت‌نام نیازی به ارائه چک از سوی مشتری نخواهد بود. پس از اعلام اسامی انتخاب شدگان در قرعه کشی، متقاضی میبایست ظرف سه روز کاری، پیش پرداخت اولیه خودرو را واریز کند؛ عدم واریز پیش پرداخت وجه خودرو از سوی متقاضی به منزله انصراف ازثبت نام تلقی می‌شود و شرکت هیچگونه مسئولیتی برای تحویل خودرو نخواهد داشت. انتهای توصیه‌های هواشناسی کشاورزی آذربایجان شرقی تا اواخر هفته ۹۸ درصد مدیران و معلمان در شبکه شاد عضویت دارند اجرای ۲۰ برنامه ویژه در صنعت برق در سال ۹۹ مرگ‌ومیر جهانی ناشی از کرونا از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفت مجلس یازدهم نظارت میدانی را اعمال می‌کند آذربایجان شرقی جزو ۳ استان برتر در زمینه جمع آوری کمک‌های نقدی جهت آزادسازی زندانیان غیرعمد

بالا گرفتن اختلافات درباره ایستگاه راه‌آهن میانه به تبریز

  • کد خبر : 41699
  • 06 خرداد 1398 - 15:03
بالا گرفتن اختلافات درباره ایستگاه راه‌آهن میانه به تبریز

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سوال اینجاست که چرا جوادیه دومی در تبریز می‌سازیم؟

به گزارش سخن ، بررسی مصوبه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در خصوص راه آهن میانه – تبریز به عنوان دستور کار اعضا شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

محمد اشرف نیا رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه گفت: نظر شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر حذف ایستگاه باسمنج و حرکت قطار بصورت زیر سطحی در داخل شهر تبریز، توسط کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک پیگیری شده است.

وی ادامه داد: خواسته شورا برای راه آهن میانه به تبریز، احداث ایستگاه خاوران، ایستگاه ترمینال و حرکت زیر سطحی قطار در داخل شده تبریز است و درخواست شده است خاکریزی در داخل شهر انجام نشود و پروژه بصورت پل انجام شود، در قسمت هایی طول پل ها به بیش از یک کیلومتر می‌رسد.

عبدالله تقی پور نیز در این باره گفت: در سال ۸۹ به عنوان مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز در خصوص این راه آهن نامه‌ای به مهندس اشرف نیا معاون عمرانی وقت استانداری آذربایجان شرقی نوشته و‌ در این نامه بر مشکلات موجود این راه آهن تاکید کردم.

وی ادامه داد: سئوال اینجاست که چرا جوادیه دومی در تبریز می‌سازیم؟

تقی پور افزود: نظر به اهمیت پروژه، توسعه و گسترش شهر تبریز از سمت شرق لزوم بازنگری در محل ایستگاه راه آهن در طرح فعلی و انتقال آن به قسمت های شرقی تر تبریز ضروری بنظر می‌رسد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با توجه به توسعه شهر تبریز در ضلع جنوبی اتوبان و احداث پارک کوهستان، احداث مسیر راه آهن در کنار اتوبان و در ترازی بالاتر از آن باعث ایجاد مشکلاتی برای ساکنین مجاور و آلودگی‌های صوتی و بصری خواهد شد.

تقی پور خاطر نشان کرد: مقرر است قطار از تبریز به سمت تهران حرکت کند و تهران در شرق تبریز قرار دارد، لذا ایستگاه خاوران کافی است و تمام شریان های ارتباطی به ایستگاه خاوران وجود دارد و علت ادامه این خط به راه آهن لزومی ندارد.

وی تاکید کرد: اگر قرار است این خط آهن به خط اروپا متصل شود می تواند از دامنه‌های سهند و در ایلخچی به این ریتگ متصل شود.
سونیا اندیش نیز ضمن اعلام اینکه از حساسیت شورا به مسئله راه آهن تشکر می‌کنم، خاطرنشان کرد: با توجه به نقشه ها، توسعه تبریز از طرف ایستگاه راه آهن و غرب تبریز کاملا متوقف شده است.

وی ادامه داد: موضوع دوم‌ در غرب تبریز موضوع عدم انتقال گمرک تبریز است که جاده داخل شهری به جاده ترانزیتی تبدیل شده است و خوشبختانه گمرک تبریز آمادگی انتقال از این مسیر را دارد.

اندیش ادامه داد: پیشنهاد می‌شود ایستگاه موجود بصورت تالار و ‌موزه نگهداری شود و ایستگاه جدیدی در سمت ایلخچی احداث شود.

شهین باهر شهردار تبریز نیز در این خصوص گفت: پیشنهاد خانم مهندس اندیش بسیار مهم است، ولی پیشنهاد مهندس تقی پور نیز حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: راه آهن جمهوری اسلامی مجبور است خط آهن را به ایستگاه موجود تبریز متصل کند و اصرار داریم در خاوران اتفاق بیفتد و ایستگاه در این منطقه احداث شود که این امر بسیار مهم و ضروری است.

شهین باهر افزود: اینکه ایستگاه در ایل گلی احداث شود عملا امکان پذیر نیست چراکه بحث تملک در این منطقه بسیار مشکل و هزینه بر است.

وی خاطر نشان کرد: احداث ایستگاه در ترمینال حداقل ۲۰۰ میلیارد هزینه دارد و شهرداری ایستگاه را بصورت رایگان در اختیار راه آهن قرار می دهد و در این نقطه از شهر حمل و نقل ترکیبی نیز اتفاق خواهد افتاد.

شهردار تبریز گفت: متاسفانه وزیر محترم بدون توجه به صحبت های شهرداری و استانداری صحبت های کارشناسی که در تهران مستقر است و هیچ اطلاعاتی از تبریز را ندارد را قبول می‌کند.

 

فارس

لینک کوتاه : http://sokhankhabar.ir/?p=41699

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.